понеделник, 13 октомври 2008 г.

Десет въпроса за добро настроение

Човешкият мозък е сложна машина. Някои учени дори го сравняват с биокомпютър, на който се „записват“ различни програми – знания, спомени, чувства.
Като бебета познаваме само чувствата на радост и тъга. Всички останали, като например чувството на безнадеждност, на вина или на ревност, са ни чужди.
С времето обаче, когато се сблъскаме с негативните страни на живота, се „научаваме“ и на тези отрицателни чувства.
Най-добрият начин да не се отдаваме на лошото настроение е да заменим негативните мисли с положителни.
Как става ли?
Не е трудно. Трябва само да намерите отговора на някои от следващите десет въпроса в моментите, в които ви се струва, че живота няма цветна страна.
- Какво ме прави щастлив в момента? На какво бих могъл да се радвам и да съм щастлив, ако го искам?
-От какво съм особено горд? С какво бих могъл да се гордея, ако го искам?
-За какво съм благодарен? За какво бих могъл да бъда благодарен, ако го искам?
-Кого обичам и кой ме обича мен?
-Какво ме въодушевява? От какво бих могъл да се въодушевя?
-Заедно с кои хора бих бил с удоволствие?
-Кои са най-хубавите ми спомени?
-Какво обичам да правя най-много?
-Кога съм бил особено смел?
-На кои места се чувствам особено добре?
Ще забележите, че чувствата ви рязко се сменят докато търсите отговора, а негативните емоции остават някъде назад.
Имайте предвид, че това, върху което се концентрираме, определя как се чувстваме.
От нас зависи с какво да ангажираме мислите си, респективно от нас зависи и как да се чувстваме.

Източник: figurata.com

Няма коментари: