вторник, 21 октомври 2008 г.

Колко струва любовта

Най-общото схващане за „материално момиче” е, че се движи в лъскави коли, посещава солариуми и разкрасителни процедури през ден, популира в моловете, фитнеса, в ултраскъпите ресторанти и най-новите клубове... Мъжът до нея в повечето случаи не й е на годините, а тя още по-малко му е на акъла. Балансът и хармонията в отношенията им обаче са завидни. Как да не искаш да си меркантилно момиче! Чувстваш се специална и значима, най-малкото в очите на сърдитите лелки, които неодобрително се обръщат след теб и 10-те торби с маркови инициали, които гордо стискаш на излизане от бутика. Съвсем логично меркантилността еволюира- започна да се предава и на по-обикновените момичета, с по-земна визия и по-ясни цели в живота. И ако дълго време се е възприемала за порок, стана ясно, че ако се заразиш с нейния вирус, няма да се разболееш, още по-малко ще умреш, а тъкмо напротив- направо разцъвтяваш. „Преди не бях такава- разказва Цвети (34), - Излизала съм с всякакъв тип мъже и никога не съм си търсила някой богаташ. Когато се запознах с Пешо, може би той ме разглези прекалено много. Постоянно ми купуваше лъскави бижута, скъпи дрехи, а за рожденния ми ден ми подари кола. В началото ми беше неловко, но кой не свиква с хубавото? След това скъсахме и оттогава не мога да си представя да съм с мъж, който не умее да ме глези.” Дали пък мъжете сами не са си виновни, че прекалено нир азглезват? Или ние прихващаме меркантилността подобно на най-новата модна тенденция и не усещаме къде е допустимата граница, чието преминаване може да нарани човека до нас? :Един ден Сашо се прибра от пътуване и ми донесе много красив часовник. Не знам какво ме загложди отвътре, но изглеждаше скъп и без много да му мисля, го попитах „Колко струва?”. Той страшно се засегна, че това за мен въобще има значение. Аз продължих да настоявам и се скарахме. Едва след това се замислих как може да съм била толкова нетактична и да не съм оценила жеста.” (Ани, 25). Струва ли си да рискуваме отношенията си с човека, когото обичаме, заради подаръците, които ни прави и тяхната стойност? „Много от мъжете, с които съм излизала, са ставали жертва на алчни момичета в някакъв етап от живота си, а това ги е правило доста предпазливи”- споделя Венета (27). – Затова в началото на всяка нова връзка избягвам да се държа като разглезена принцеса и да си прося подаръци. Когато мъжът се убеди, че не преследвам парите му, се отпуска и сам започва да ме изненадва с нов парфюм или уикенд извън града.”Ако и ти си успяла да убедиш приятеля си, че си наистина специална и заслужаваш подобни жестове на внимание- получаваш нашите овации! В крайна сметка няма нищо по-хубаво от това, което сте- а лъскавите пакетчета от мола да са само допълнително доказателство за чувствата му към теб.

figurata.com

Няма коментари: