четвъртък, 11 юни 2009 г.

КАКВО МОЖЕ „ХИПНОТИЗАОРЪТ”

Вече близо месец зрителите на ЬТУ шоуто "Хипнотизаторът" стават свидетели на странното поведение на неколцината доброволни участници, подложени на внушенията на хипнотерапевта Иво Величков. Достоверно ли е случващото се в студиото, или е плод на "паранормалните" възможности на снимачната техника? Потърсих мнението на някои от гостите, присъствали на излъчените досега епизоди. Попитах ги също за какво биха използвали тези способности, ако сами ги притежават.
Деси Тенекджиева, актриса: Ще накарам политиците да не крадат: Знам, че хипнозата не е шарлатанство и терапевтичният ефект на метода е медицински доказан. Запознах се преди снимките с хипнотизатора Иво и от разговора добих впечатлението, че той е много интелигентен, фин, скромен и деликатен човек. Обясни ми, че почти всеки може да бъде подложен на хипноза, но едва 10 на сто са способни дълбоко да влязат в това състояние -нещо, което всъщност зависи от волята на човека да се остави да бъде хипнотизирай. Каза ми, че участниците в шоуто са избрани с кастинг, а аз лично се убедих, че не са артисти. Присъствах на ситуацията, когато в ръката на един от тях хипнотизаторът заби ужасно дебела игла и човекът изобщо не реагира. Дори и страхотен артист трудно би мобилизирал волята си така, че в близък план, откъдето аз наблюдавах, да не издаде ужас от случващото се, даже и ако на мястото на убождането е поставена местна упойка. Като виждаш как иглата се забива в ръката ти, очите ще те издадат, но младият мъж прие всичко съвсем равнодушно, точно както Иво го беше "инструктирал ".
Така че лично аз вярвам: да, тези хора бяха подложени на хипноза! Но какво бих направила аз, ако владеех такива умения? Бих се опитала да премахна отрицателната енергия, която е натрупана у хората, защото тя е разрушаваща. Лично аз често изпадам в състояние тя да ме ръководи и ми действа наистина саморазрушаващо. Но в нашата държава има и много други обекти, върху които бих упражнила хипноза. Например бих се опитала да хипнотизирам политиците да мислят по-мъдро, по-трезво и да крадат по-малко. Бих накарала хората, които си хвърлят боклуците по земята - от колите, от прозорците, по всички възможни начини, - да престанат да го правят. А след това може и да се опитам да хипнотизирам човечеството така, че хората да успеят да постигнат и вътрешна чистота.
Дани Милев, музикант:
Бих отказал хората от пороците им:
Аз принципно съм скептик към всичко, което не може да се пипне и човек не може да го провери и да разбере истина ли е, или не. Да, преди предаването Иво проведе с нас разговор, за да ни обясни защо някои неща ни се струват странни. Разбрахме, че е подготвил участниците предварително, за да се поддават по-лесно на внушенията му по време на предаването. Наистина, влезе в гримьорната едно момче, което познавам отпреди, и забелязах, че не беше съвсем в кондиция. По време на самото предаване обаче бях разколебан. Някои неща ми се видяха удивителни, други съмнителни. Например при вдигането на "щангата", направена всъщност от картон, с очите си видях съвсем отблизо как момчетата се напрягаха с всичка сила, мускулите им изпъкваха силно, но не можеха да я помръднат. Но имаше момент, в който един от участниците показа, че щангата му е "тежка" и я "изпуска", още преди да я изпробвал и да се е" убедил", че е така. Не получих задоволително обяснение на тази ситуация, изразих съмненията си гласно в моя коментар, но после, при излъчването на шоуто, тия ми думи бяха съкратени. Така че все още съм скептик, макар и не толкова краен, както преди предаването. Мисля обаче, че ако този метод би бил ефикасен, за да се откажат хората от пороците си - аз съм "за". Ако лично аз притежавах подобна способност, бих я използвал точно в тази посока и бих помогнал на тези, които искат да оставят например цигарите, да го направят.
Бони, певица:
Няма да внуша на никого да се влюби в мен:
Признавам, че в шоуто имаше неща, които действително ме озадачиха. Когато аз бях гост, поставиха едно момче да легне на два стола, като бяха подпрени само главата и стъпалата. Аз седнах върху корема му, даже се друснах леко, но то нито се огъни, нито изохка. Друго - момичето, на което му беше внушено, че не може да си отлепи ръката от лицето. Не само че то самото не успяваше, а и аз по едно време се включих да му помагам, с всичка сила дърпах ръката, но не успях... Все пак не съм напълно убедена дали това не са едни добре изиграни номера. Но ако хипнозата действително съществува, може да бъде много полезна. На първо място -в полицията. Има толкова престъпност у нас, че вероятно тя там би могла да се използва за разкриване на престъпления. Ако аз притежавах, такива способности, бих ги използвала по някакъв начин, та да помогна на хората да станат по-добри, но и по принцип вярвам, че доброто ще просъществува и без хипноза. Никога не бих използвала тия си възможности в услуга на някои, които ще иска користно да спечели от това. Нито пък да накарам някой да се влюби в мен. Всъщност при мен и без хипнотизатор се случва нещо подобно, което е колкото хубаво, толкова и не е. Да, всеки иска да се чувства любим, желан и обичан, но понякога любовта може да провокира ревност и други форми на недоверие. Затова всяка една връзка трябва сама да премине през всичките си фази, за да бъде истинска.

Няма коментари: