За първи път на българска сцена се играе пиесата на Пола Вогъл "Как се научих да кормувам", донесла на своята авторка през 1997 г. пет авторитетни театрални награди плюс престижната "Пулицър" - успех, с който американската драматурка спечелва международно признание. В събота вечер в театър " София" се състоя премиерното представление на този труден за поставяне текст, най-малкото защото не следва хронологията на събитията и е написан в стила" поток на съзнанието". С нелеката задача се е нагърбил и се е справил успешно режисьорът Николай Поляков, който за последен път е работил с трупата на театър " София" преди 10 години. На кастинг при него се явили 37 актриси за ролята на главната героиня. Красивата "шивачка" Елен Колева успява да се пребори за образа на 18-годишната Цепи. На сцената тя показва, че наградата на Националния филмов център за най-добра актриса на 2007 г. за ролята й във филма "Шивачки" не е случайна, а изборът на Николай Поляков - напълно основателен. В " Как се научих да кормувам" Елен Колева си партнира с шефа на театър "София" Ириней Константинов, по чиято идея се поставя американската пиеса. Талантливия актьор Пламен Манасиев перфектно се справя с многобройните си превъплъщения в спектакъла, а по-младите му колежки Десислава Чутуркова и Десислава Малчева също заслужават адмирации за вдъхновеното си изпълнение.Постановката надниква в отношенията на тийнейджърката Цепи и нейния вуйчо. В тяхната любовна история, напомняща Набоковата "Лолита", се разкриват дълбоки пластове на човешката природа. Вниманието се фокусира върху всичко, което се съгласяваме да понесем от онези, които ни обичат. " Семейството е в основата на повечето поами. зашото
обществото и политиката на времето" - казва в едно интервю авторката Пола Вогъл, чиито пиеси се занимават най-често с взаимоотношенията в семейството. Именно силната драматургична основа на "Как се научих да кормувам" провокирала режисьора Николай Поляков. Той пък, от своя страна, привлича за идеята някои от най-добрите професионалисти в гилдията - проф. Красимир Вълканов, оформил сценографията на постановката в камерното пространство на "Сцена 49", и проф. Румен Цонев, който за 199-и път композира авторска музика за театрално представление.
обществото и политиката на времето" - казва в едно интервю авторката Пола Вогъл, чиито пиеси се занимават най-често с взаимоотношенията в семейството. Именно силната драматургична основа на "Как се научих да кормувам" провокирала режисьора Николай Поляков. Той пък, от своя страна, привлича за идеята някои от най-добрите професионалисти в гилдията - проф. Красимир Вълканов, оформил сценографията на постановката в камерното пространство на "Сцена 49", и проф. Румен Цонев, който за 199-и път композира авторска музика за театрално представление.
Няма коментари:
Публикуване на коментар