четвъртък, 12 март 2009 г.

СКАНДАЛНА ЛЮБОВ ПРОВОКИРА ЗРИТЕЛЯ В ТЕАТЪР „СОФИЯ”

За първи път на българска сцена се играе пиесата на Пола Вогъл "Как се научих да кормувам", донесла на своята авторка през 1997 г. пет авторитетни театрални награди плюс престижната "Пулицър" - успех, с който американската драматурка спечелва международно признание. В събота вечер в театър " София" се състоя премиерното представление на този труден за поставяне текст, най-малкото защото не следва хронологията на събитията и е написан в стила" поток на съзнанието". С нелеката задача се е нагърбил и се е справил успешно режисьорът Николай Поляков, който за последен път е работил с трупата на театър " София" преди 10 години. На кастинг при него се явили 37 актриси за ролята на главната героиня. Красивата "шивачка" Елен Колева успява да се пребори за образа на 18-годишната Цепи. На сцената тя показва, че наградата на Националния филмов център за най-добра актриса на 2007 г. за ролята й във филма "Шивачки" не е случайна, а изборът на Николай Поляков - напълно основателен. В " Как се научих да кормувам" Елен Колева си партнира с шефа на театър "София" Ириней Константинов, по чиято идея се поставя американската пиеса. Талантливия актьор Пламен Манасиев перфектно се справя с многобройните си превъплъщения в спектакъла, а по-младите му колежки Десислава Чутуркова и Десислава Малчева също заслужават адмирации за вдъхновеното си изпълнение.
Постановката надниква в отношенията на тийнейджърката Цепи и нейния вуйчо. В тяхната любовна история, напомняща Набоковата "Лолита", се разкриват дълбоки пластове на човешката природа. Вниманието се фокусира върху всичко, което се съгласяваме да понесем от онези, които ни обичат. " Семейството е в основата на повечето поами. зашото
обществото и политиката на времето" - казва в едно интервю авторката Пола Вогъл, чиито пиеси се занимават най-често с взаимоотношенията в семейството. Именно силната драматургична основа на "Как се научих да кормувам" провокирала режисьора Николай Поляков. Той пък, от своя страна, привлича за идеята някои от най-добрите професионалисти в гилдията - проф. Красимир Вълканов, оформил сценографията на постановката в камерното пространство на "Сцена 49", и проф. Румен Цонев, който за 199-и път композира авторска музика за театрално представление.

Няма коментари: