
Според плана сегашните национални въздушни пространства на страните, членки на Европейския съюз, до 2012 г. ще бъдат обединени във "функционални въздушни блокове", което ще позволи на авиокомпаниите да организират по-кратки, както и повече директни маршрути. Идеята за функционалните блокове все още се обсъжда със страните, членки на еврообщността, предстои и избор на координатор на процеса, съобщиха от ЕП. Държавите, членки на ЕС, имат финансов интерес от по-дългите маршрути, тъй като така в бюджетите им влизат повече приходи от такси за преминаване през въздушното пространство на съответната страна. Освен това в общото въздушно пространство ще трябва да влязат и територии с ограничен достъп, както и ще трябва да се уеднаквят системите за въздушен контрол. Към момента в Европа те са 60 - два пъти повече от тези в САЩ. След като реформата, започната през 1999 г, бъде осъществена, въздушните маршрути ще се съкратят с 50 километра на всеки 800 прелетени километра, а вредните емисии ще се редуцират с поне 12 процента.
Няма коментари:
Публикуване на коментар